Grekland - Rhodos - Elvita

Jag har inte skrivit nått här på länge, har liksom inte orkat att blogga är inte direkt min stora hobby så det blir inte så ofta.

För ungefär 2 veckor sen va jag på Rhodos med mamma och pappa. Vi tog ett flyg här ifrån Norrköpings flygplats på eftermiddagen och landade på Rhodos ungefär 3 timmar senare. Vårat hotell låg i Lardos, det hette Elvita och låg precis vid havet. När vi kom dit hade vi inte så jättehöga förhoppningar på hotellet då det hade fått endel dåliga recensionen. Vi vart jätte överraskade när vi anlände på kvällen och iprincip det första man såg va en upplyst pool och en poolbar med havet i bakgrunden. Det va helt sjukt vackert. Själva hotellrummen i sig va toppen, jätte mysiga med altan. Veckan spenderades mest med att ligga och sola, det va ungefär 26-35 grader varje dag och strålande sol. vädret kunde inte varit bättre, det va precis lagom varmt :)  En dag tog vi även en båttur till Marmaris i Turiket och shoppade lite och badade. Jag va inte helt jätteförtjust i just marmaris och turkiet för försäljarna där va väldigt jobbiga så det va inte direkt något nöje att shoppa snarare tvärt om. Det va väldigt stor skillnad mellan Rhodos och Marmaris, I Marmaris va det ungefär 10 grader varmare och mycket mer växtlighet än det va på Rhodos. Det va en trevlig utflykt även om jag aldrig skulle vilja åka på semester precis till Marmaris.

Men nu tillbaka till Rhodos, maten va väldigt god så den saknar jag här hemma i Sverige. Det va lite jobbigt att det va så små mataffärer för det fanns inte så mycket men de hade öppet väldigt mycket längre än mataffärerna i Sverige och det fanns betydligt fler. Det fanns även hemlösa katter överallt där man gick dom liksom överallt och det fanns massor, just i närheten av vårat hotell va det ett hus där massa katter brukade vara, jag antar att dom fick mat där och så. Det va inte sällan man såg katter som haltade omkring eller som såg skadade ut, några av dom hade säkert blivit överkörda vilket inte skulle förvåna mig då det kör som dårar på Rhodos.

Nää Nu orkaar jag inte skriva mer om Rhodos, pappa och jag sitter och kollar om det finns nått billigt sista minuten resa så vi kan åka tillbaka men det är väl inte så troligt att vi gör dte men man kan ju alltid hoppas.

Det va en hemlös katt som typ bodde på hotellet eller den låg iaf alltid på räcker till våran altan varje morgon :)

Vi va uppe och kollade på Rhodos egna Akropolis :)

Haha pappa och jag på en Restaurang i gamla stan på Rhodos :)

Poolen vid hotellet med poolbaren och havet o bakgrunden :)